De ce nu avem turism civilizat in Constanta?

Pai o sa va spun o mica poveste si as aprecia daca ati citi-o si ati da share.

14.07.2016 ora 23:30 gara Constanta. Nu mai sunt mijloace de transport in comun (oras turistic, trenuri de noapte...) Un grup de cercetasi din Germania, 33 de persoane, voiau sa ajunga in campingul GPM (Mamaia Nord). Mi-am dat seama ca sunt "pierduti". I-am vazut ca se duc spre taximetristii din statia gara. M-am facut ca trec pe langa si am auzit tarife 80-100 de lei. In momentul asta am intervenit si le-am spus ca o sa-i ajut. Erau asa de pierduti si lipsiti de incredere incat nu voiau sa ma asculte. Am reusit sa-i fac sa inteleaga ca o cursa pana acolo costa maxim 35 de lei la ora asta.

Acum incepe partea frumoasa. Taximetristii au venit sa ma bata.
"Ce pula mea te bagi, ma? Esti taximetrist?"
"Nu sunt."
"Pai si atunci ce pula mea vorbesti cu ei? Ce le zici acolo?"
A urmat un schimb de replici cu mui si morti si impinsaturi, dar cand le-am zis de mama si alte chestii si ca abia astept sa dea in mine ca as avea nevoie de bani s-au mai "calmat"... amenintarile au continuat... a trebuit sa le fac poze la numere ca sa-i "caut" cu "baietii" pentru a-i linisti.
Cum credeti ca erau turistii acum? Tremurau de frica!!!!!
Am sunat la Romaris (cica cea mai mare si mai civilizata si corecta firma de taximetre din Constanta). Le-am explicat situatia, au zis ca trimit oameni de incredere. I-am rugat sa fie corecti la taxare (absurdul situatie in care ma rog de cea mai mare firma de taximetre din Constanta, oras romanesc, membru U.E., 2016, sa nu suprataxeze si sa fie corecta mi se pare demna de un film cu ghetouri din anii 90 in tarile ex comuniste). Ghici ce? Taximetristii trimisi de dispecer nu au luat mai mult de 3 persoane in masina si au pus tariful 4. Nu stiu care este ala dar sigur nu e 2 lei si un pic cat este cel normal pentru noapte.
Am sunat la dispecerat si mi s-a zis ca nu au ce sa faca! Adica firma Romaris care practica 2 tarife, unul de zi si altul de noapte, accepta sa se practice si tarife de "smecheri"! Domnisoara dispecer a zis:
"Stim, nu avem ce face..."
"Pai eu depun o reclamatie acum, luati masuri!"
"Sunati luni si depuneti reclamatie."

Sper ca au ajuns bine si sper sa reusesc maine sa iau legatura cu turistii... Dar pana atunci astia suntem: de cacat! Intotdeauna i-am injurat pe cei care zic ca suntem de cacat, dar acum zic eu: SUNTEM DE CACAT! SUNTEM NISTE NENOROCITI SI MERITAM TRAIUL PE CARE IL AVEM!
P.S. Muie Romaris si Trans. Mai jos va pun poza cu numarul baiatului de la Trans care voia sa ma bata si dupa aia se ascundea dupa ceilalti taximetristi (el 1,90m si 90kg- eu 1,70m si 75kg). Pe calea asta il anunt ca o sa ma duc sa-l "caut" zilele astea in statia de la gara... nu o sa mai fie turisti catora nu voiam sa le fac o impresie gresita despre Romania.

Firma Taxi
    


Se pare ca unele persoane nu au inteles ca:

1. Eu stiu si tarifele practicate in Constanta si cum sa fac sa nu platesc daca sunt supra taxat. Un turist (strain sau roman) nu stie. Ganditi-va ca sunt obositi dupa un drum lung, in afara zonei lor de confort, debusolati etc. Stiu ei sa pastreze bonul sau sa sune la politie/OPC?

2. Nu doar taximetristii strica imaginea turismului ci toti facem asta. De la RATC care nu asigura niste linii de transport dupa 23:00 pana la cei care au afaceri legate de turism (de exemplu stiu sigur ca multe terase au 2 meniuri, unul de zi si altul de noapte, cu preturi total diferite).

3. Rectia celor de la Romaris mi s-a parut infecta dar la fel si a taximetristilor care stau in gara. Nu a gasit niciunul un dram de ospitalitate incat sa zica "va inteleg, hai ca va ajut". De geaba promovam romania turistica cand ne comportam ca niste tepari. Ce imagine le lasam celor care vad cersetori si hoti romani la ei in tara si citesc articole despre cat de necivilizati suntem si, cu toate astea, aleg sa ne vizitese tara si le dovedim ca noi suntem chiar asa de salbatici.

4. Argumentul cu "asa e si prin Asia" mi se pare absurd atat timp cat noi blamam orientalismul si balcanismul care ne trage in jos.

5. Turistii luasera legatura cu cei de la camping sa le spuna ca intarzie si sa-i ajute sa ajunga de la gara la locatie. Ce au facut marii afaceristi corecti si ospitalieri? Le-au dat numarul de la taxi Romaris. Pentru un grup de 33 de persoane! Nu putea cel de la camping sa le aranjeze transport (contra cost)? Putea. Nu ar fi fost civilizat sa vina sa ii intampine la gara si sa se asigure ca totul e ok? Putea. Asta e ospitalitatea si civilizatia noastra.

6. Ghici ce? Situatia nu s-a schimbat.

Sursa Fb, Autor Virgil C.

2 comentarii:

Articole Recomandate

Related Posts with Thumbnails