Sistem fraudulos de facturare a energiei electrice in Bucuresti !!

Facturare energie electrica furnizata de Enel Muntenia Sud.
Cu tot respectul vreau sa va sesizez o fapta destul de grava care se produce in domeniul facturarii energiei electrice furnizate de Enel Muntenia Sud (pentru Bucuresti). Nu am posibilitatea sa-mi dau seama daca acest aspect este generalizat in intreaga tara. Dupa cum se stie facturarea se face prin doua metode. Initial se factureaza un estimat de consum de Kw/h, iar ulterior, o data la doua-trei luni, acesta se cumuleaza si se compara, la momentul citirii contoarelor, cu consumul real.
Deci, consider ca ar trebui sa fie o operatiune simpla. Daca operatiunea de comparare da ca rezultat un consum real mai mare decat cel efectiv consumat fata de cel estimat (care a fost facturat si platit), se plateste diferenta, ceea ce este corect. In schimb, in situatia inversa, atunci cand consumul real este mai mic decat cel estimat, rezulta ca ai platit mai mult si-n consecinta apare in factura o suma negativa (pe minus), calculata la fel prin compararea celor doua feluri de consum (estimat si real). Cand observi ca se intampla acest lucru, in conditiile in care ti s-au incasat acesti bani in plus pentru servicii nedatorate, te-ai astepta ca la prima factura ce apare din partea furnizorului aceasta suma incasata in plus sa fie diminuata din valoarea facturii in cauza. Acest fapt totusi nu se produce. Suma respectiva nici macar nu este mentionata ca s-a incasat in plus si nu se regaseste in cuprinsul acestei facturi sau in cele urmatoare. Sa zicem ca ai rabdare si crezi ca n-au avut timp sa faca verificarile in cauza, in conditiile in care toate operatiunile se fac automat, printr-un program informatic si nu vad cum s-ar putea gresi. Astepti si luna urmatoare si vezi ca in continuare suma respectva este omisa si iar nu ti s-a luat in calcul suma pe care ai platit-o in plus. Iarasi nu este mentionata nicaieri. Situatia devine mai grava cand in urma regularizarilor ulterioare se tot aduna sume achitate in plus (ca o comparatie intre consumul real si cel estimat si platit) si de care nu se tine seama pentru diminuarea serviciilor prestate. Consider ca rezulta clar ca tot acest sistem se desfasura in mod informatizat, pe baza unui program pe calculator ce sigur ar trebui sa fie profesionist facut, avizat si verificat. Oare ce interese au stat la baza neregularizarii acestor sume care foarte usor pot fi trecute (uitate) cu vederea de catre beneficiarii de servicii de electricitate, intrucat s-a complicat enorm modul in care se fac calculele si regularizarile, de pe verso facturilor emise. Numai in cazul meu s-au adunat circa 80 de lei RON (800.000 de lei vechi) platiti in plus. Iar de acest lucru mi-am dat seama relativ greu, adica ca am achitat servicii nedatorate si care nu stiu inca cum sa mi-i recuperez. La centrul zonal s-a incercat initial sa mi se dea o alta explicatie aberanta, decat cea reala si daca nu aveam la mine un calcul comparativ, ramaneam cu buza umflata si pagubas. Pana la urma problema mi se pare cu mult mai grava pentru ca felul in care apar calculate aceste sume si faptul ca dispar referirile la ele din facturile urmatoare, pot conduce la posibilitatea ca multi clienti sa nu-si dea seama ca li s-a incasat ceva in plus. Cred, de fapt am certitudinea ca situatia prezentata de mine nu are cum sa fie singulara atunci cand principiul de calcul este la fel pentru toti beneficiarii de astfel de servicii. Oare cate zeci de mii de clienti nu stiu ca au platit ceva in plus? Judecati si dvs. ce am prezentat mai sus.
Update
Sistem fraudulos de facturare a energiei electrice in Bucuresti., Facturare energie electrica furnizata de Enel Muntenia Sud.
Am recitit si m-am gandit ca poate nu rezulta clar ce am expus, deci, reiau pe baza unor calcule simple:

1)Plati anticipate, 3 luni cate 30 de lei lunar = 90 de lei;
2) Real consumat = 50 de lei;
3) Rezulta ca s-a platit in plus suma de 40 de lei (90 - 40);
4) Aceasta suma de 40 de lei nu se regaseste (nu se face nici-o mentiune la ea in facturile urmatoare);
5) Se repeta pasii 1) - 4) si suma platita in plus se majoreaza. In cazul meu fiind de circa 80 de lei RON.
Precizez ca locuiesc in municipiul Bucuresti.
Va multumesc anticipat daca ati avut amabilitatea de a-mi citi acest demers.

Autor:Ioana S.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole Recomandate

Related Posts with Thumbnails